"Po wędrówce zostawiającej tak wiele wrażeń, człowiek chciałby stad wzlecieć jeszcze wyżej, by niebu i obłokom wykrzyczeć radość uniesienia, radość przestrzeni." — Jan Wiktor

Tatry Polskie

brak Trudności techniczne
brak Ekspozycja
brak Ubezpieczenia

Od Wodogrzmotów Mickiewicza idziemy kilka minut asfaltową drogą w kierunku Palenicy Białczańskiej, a następnie odbijamy w lewo w las (uwaga, łatwo przeoczyć to miejsce). Dalej przecinamy Głęboki Żleb, aż szlak dochodzi do miejsca, z którego za naszymi plecami rozciąga się ładny widok na słowacką Dolinę Białej Wody i najwyższy tatrzański szczyt — Gerlach (2655 m n.p.m.). Następnie, po 45 minutach (35 min.↓) osiągamy Polanę pod Wołoszynem, gdzie z czerwonego szlaku musimy skręcić w prawo na czarno znakowaną ścieżkę. Mijamy malutki Wołoszyński Stawek, dalej blisko położoną polankę Niżnia Kopka, aż szlak opada w dół w stronę Waksmundzkiego Potoku, który przekraczamy. Idąc lasem, dochodzimy na skraj Rusinowej Polany (malowniczej i znanej z pięknego widoku na Tatry Wysokie łąki górskiej) — od Polany pod Wołoszynem 25 minut w obie strony. Kolejne 10 minut to przejście kawałek wokół Rusinowej Polany (po drodze kilka szałasów) do skrzyżowania ze szlakiem zielonym w pobliżu kolejnych dwóch szałasów. Przejście całego opisanego odcinka od Wodogrzmotów Mickiewicza zajmuje 1h 20 min. (1h 10 min.↓).

Widok na słowackie Tatry Wysokie z Rusinowej Polany
Widok na słowackie Tatry Wysokie z Rusinowej Polany (1)
Widok na słowackie Tatry Wysokie z Rusinowej Polany (2)

Możliwości dalszej wędrówki:

Rusinowa Polana — Gęsia Szyja (1489 m n.p.m.)