"Im bliżej byłem szczytu, tym bardziej narastało we mnie przekonanie, że oto spełniło się to, o czym najbardziej marzyłem." — Jerzy Kukuczka

Tatry Polskie

brak Trudności techniczne
brak Ekspozycja
brak Ubezpieczenia

Szlak przez Dolinę Wyżnią Chochołowską to najkrótszy czasowo i najmniej męczący wariant zdobycia Wołowca (2064 m n.p.m.). Ze schroniska na Polanie Chochołowskiej najpierw idziemy kawałek z powrotem w dół na Polanę i skręcamy w prawo na zielono znakowany szlak — jest to już właściwy odcinek drogi. Na długim odcinku wzdłuż szlaku płynie Wyżni Chochołowski Potok, a także pokrywa się on w dużej mierze z nartostradą zbiegającą z Rakonia (1879 m n.p.m.). Początkowo droga wiedzie łagodnie przez las, przed nami wyłania się Czerwony Wierch, po którego obu stronach znajdują się kotły polodowcowe. Dalej mijamy Wyżnią Polanę Chochołowską, znowu idziemy wśród świerków przez las, aż wychodzimy poza jego granicę, osiągając duży kocioł polodowcowy Doliny Chochołowskiej. Z progu morenowego biją źródła, które dają początek Potokowi Chochołowskiemu. Szlak skręca delikatnie w prawo, dalsza droga wiedzie wśród skał i kosodrzewiny. Często można tu spotkać świstaki. Po bardziej stromym podejściu niż wcześniej osiągamy grzbiet graniczny między Rakoniem a Wołowcem. Od schroniska 2h 15 min. (1h 45 min.↓). Dalej można się udać w prawo (na Rakoń) lub w lewo (na Wołowiec) szlakiem niebieskim — czas potrzebny na zdobycie każdego ze szczytów jest stosunkowo krótki.

Możliwości dalszej wędrówki:

Granią polskich Tatr Zachodnich: Grześ (1653 m n.p.m.) — Rakoń (1879 m n.p.m.) — Wołowiec (2064 m n.p.m.) — Łopata (1958 m n.p.m.) — Jarząbczy Wierch (2137 m n.p.m.) — Kończysty Wierch (2002 m n.p.m.) — Starorobociański Wierch (2176 m n.p.m.) — Liliowy Karb (1959 m n.p.m.)