"Trudne zmaganie się w alpinizmie jest wzlotem ponad siebie samego, jest głosem Wolności." — Wojciech Kurtyka

Tatry Słowackie

brak Trudności techniczne
brak Ekspozycja
brak Ubezpieczenia

Wycieczkę rozpoczynamy u wylotu Doliny Wąskiej. Nazwa wzięła się stąd, że jest ona wciśnięta między bardzo stromo opadające lesiste zbocza. Jest to krótka dolina, po 30 minutach spaceru wzdłuż Raczkowego Potoku docieramy do rozwidlenia dróg. W lewo odchodzi szlak niebieski Doliną Jamnicką, my natomiast kierujemy się w prawo żółtym szlakiem przez Dolinę Raczkową. Po chwili w rejonie polany Niżna Łąka w lewo odgałęzia się kolejny szlak — tym razem zielony na Raczkową Czubę (2194 m n.p.m.). Żółty szlak przez Raczkową Dolinę prowadzi wzdłuż ładnego, bystrego Raczkowego Potoku. Wędrując tą jedną z piękniejszych dolin Tatr Zachodnich mijamy po drodze kilka małych polan. Wyżej, gdy zanika las, widok na Starorobociański Wierch (2176 m n.p.m.), a po lewej stronie na Raczkową Czubę i piękną grań Otargańców — różnica poziomów między Doliną Raczkową a okolicznymi szczytami jest bardzo duża. Wkrótce dochodzimy do Polany pod Klinem, gdzie szlaki znów się rozwidlają. Od startu, czyli wylotu Doliny Wąskiej — 3 godziny (2h 15 min.↓).

Raczkowy Potok (w Dolinie Wąskiej)
Widok z Doliny Raczkowej w kierunku grani Otargańców
Widok z Doliny Raczkowej
w kierunku grani Otargańców
Rozwidlenie szlaków na Polanie pod Klinem
Rozwidlenie szlaków
na Polanie pod Klinem

Możliwości dalszej wędrówki:

Polana pod Klinem — Zadnia Raczkowa Dolina — Kończysty Wierch (2002 m n.p.m.)

Polana pod Klinem — Dolina Gaborowa — Zadnia Gaborowa Dolina — Liliowy Karb (1959 m n.p.m.)

Polana pod Klinem — Dolina Gaborowa — Bystry Karb (1946 m n.p.m.) — Bystra (2248 m n.p.m.)