"If you aren't living on the edge, you are taking up too much space." — James Whittaker

Tatry Słowackie

Informacje ogólne Opisy szlaków turystycznych

Dolina Zuberska i Dolina Rohacka wraz z otoczeniem

»Schronisko na Zwierówce (Chata Zverovka) — Adamcula«

Schronisko na Zwierówce (Chata Zverovka)
1h 10 min.↑, 1h 10 min.↓ Czas przejścia
brak Trudności techniczne
brak Ekspozycja
brak Ubezpieczenia

Ze Schroniska na Zwierówce (Chata Zverovka) 10 minut w dół lasem za znakami żółtymi w kierunku szosy (dojazd samochodem lub autobusem — rozkład jazdy tutaj, nazwa przystanku to Zuberec, Zverovka chata). Następnie w lewo drogą jezdną (znaki czerwone). Po chwili dochodzimy do przystanku SAD i parkingu, po lewej stronie Dom Wypoczynkowy Doprastav. Dalej mijamy hotel Šindlovec, przekraczamy Łatany Potok i przechodzimy obok kolejnych dwóch parkingów — dotąd dopuszczony jest ruch samochodowy. Przez typowo polodowcową Dolinę Rohacką (prawdopodobnie najpopularniejszą wśród turystów dolinę słowackich Tatr Zachodnich) biegnie asfaltowa droga, sensownym rozwiązaniem jest tu skorzystanie z roweru, którym można dojechać aż do Schroniska Tatliaka (Tatliakova chata). Nieco poniżej szlaku szumi Rohacki Potok, po lewej stronie zaś wznosi się strome, lesiste zbocze Skrajnego Szyndlowca (1371 m n.p.m.) i Łyśca (1387 m n.p.m.). Po 1h 10 min. od Schroniska na Zwierówce (Chata Zverovka) osiągamy rozdroże Adamcula. Tutaj znaki czerwone biegną dalej asfaltową drogą do Schroniska Tatliaka (Tatliakova chata), natomiast znaki żółte na Przełęcz Banikowską (2040 m n.p.m.) oraz niebieskie w kierunku Rohackich Stawów odchodzą w prawo.

Możliwości dalszej wędrówki:

Adamcula — Schronisko Tatliaka (Tatliakova chata)

Adamcula — Dolina Spalona — Rohackie Stawy — Dolina Smutna — Schronisko Tatliaka (Tatliakova chata)

Adamcula — Dolina Spalona — Przełęcz Banikowska (2040 m n.p.m.)